Gigantikus útépítés indul Magyarországon – Lázár bejelentette, hol indulnak a fejlesztések

2025. április 16. 07:57

Már megkötötték a tervezési szerződést.

2025. április 16. 07:57
null

A Világgazdaság arról ír, hogy Lázár János tovább építtetné az M44-es utat Sarkad és Méhkerék között és 

a 47-es utat négysávosítaná, amelyekkel Békés vármegyét még jobban be tudnák kapcsolni a magyar gazdaságba.

Lázár János építési és közlekedési miniszter a Békés vármegyei Sarkadra meghirdetett Lázárinfón kedden elmondta: „Miközben 

Budapesten az Európai Unió életszínvonalánál 67 százalékkal jobban élnek, addig Békésben 40 százalékkal rosszabbul. 

Ezt a különbséget kell eltüntetni”.

Hangsúlyozta: 

az M44-es gyorsforgalmi utat – amelynek legújabb szakaszát kedden adták át – tovább kell építeni az országhatárig. 

A tervezésre 6,5 milliárd forintot hagytak jóvá, májusban kijelölik a végső nyomvonalat is.

A miniszter szerint a 47-es út négysávúsítása a másik fontos intézkedés, amely fellendíti Békés vármegyét: a tervezésre 13 milliárd forintot hagytak jóvá, a szerződéseket már megkötötték.

Lázár János leszögezte: Magyar Péter

a Tisza Párt elnöke azért mondja, hogy haza tudja hozni az uniós forrásokat, „mert miatta nem adják ide őket”. 

A politikus szerint a vidék jövője azoktól a fiataloktól függ, akiket most könnyen elérnek az olcsó drogokkal, ezért azok ellen „tűzzel-vassal küzdeni kell”.

Hozzátette: fontos a vidék erejének megőrzése, hogy mindenki számára a születése helyén garantálhassák a boldogulást.

Ezt is ajánljuk a témában

Nyitókép: Czeglédi Zsolt/MTI Fotóbank

Összesen 17 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
herden100
2025. április 16. 12:17
istenanya.hu “MENNYEK KIRÁLYNÉJA” című MÁRIA-kiállítás. április 7 - től Helyszín: 1052. Budapest, Városház u. 4. (1 percre a Ferenciek terétől) NYÍTVA: mindennap 15-19 óráig. Tárlatvezetés: szerda 16-17 óráig, szombat 15-16 óráig. Csoportoknak előzetes egyeztetés alapján nyitvatartási időben bármikor (+36 20 299 3333) A BELÉPÉS DÍJTALAN. Várjuk sok, sok Szeretettel! Istenanya Alapítvány ❤️❤️❤️❤️❤️ 🤍🤍🤍🤍🤍 💚💚💚💚💚 m.youtube.com/watch?v=KhbuNZ8p3hg&pp=ygUbdGNoYWlrb3Zza3kgY2hlcnViaW0gaHltbnVz m.youtube.com/watch?v=XpYGgtrMTYs&pp=ygUTYXZlIG1hcmlhIHBhdmFyb3R0aQ%3D%3D m.youtube.com/watch?v=QZxvD5x-DR0&list=PLYWaKUph_wxwhEkGXHzxp-cQutFKJxRwe&index=3&pp=iAQB8AUB hu.m.wikipedia.org/wiki/Sz%C5%B1z_M%C3%A1ria "A szeretet mindenre gyógyír." 🕊️
szabchen
2025. április 16. 10:39
Lázár már négysávos utat akar a kastélyához? Előtte meg az M9 (Pécs -Szeged) vonalat propagálta...Az M8 jóval fontosabb lenne, vagy Zalaegerszeget bekötni vagy Esztergomi térséget M11 -gyel. De nem tudom mit várhatunk egy olyantól aki leállít több már elnyert forrású vasúti infrastruktúra beruházást vagy mozdony beszerzést, hogy aztán 250 milliárdért MÁV csoportnak legyen új székháza.
statussolidi
2025. április 16. 10:25
(Folytatás) Az M1-es háromsávossá alakítása csak kicsit segít a nyugati irányú közlekedésen. Egyrészt háromsávos pályán a kamionok is előzhetik egymást (két sávnak annyi, mert rengetegen vannak), ugyanúgy csak egy sáv marad a személyautóknak. Másrészt, mindenki ismeri az M7-es háromsávos szakaszáról a tipikus "középenhaladót", aki 110-el dönget a középső sávban több tíz kilométeren át. jobbról előzni tilos, balról pedig lehetetlen, mert abban a sávban meg 160-nal jönnek. Egymaga képes torlódást létrehozni. Harmadrészt egy baleset ugyanúgy blokkolhatja a három sávot, mint eddig a kettőt. Mindenképpen szükség lenne az M8-ra, a nemzetközi forgalom érdekében. Sokkal inkább és előbb, mint az alföldi porfészkeket összekötő 47-es út négysávosítására.
bunko-jobbos
2025. április 16. 10:12
Gratulálok a színvonalas újságíráshoz! Nekem kellett kikeresnek, hogy mi a tököm ez a 47-es út. A nagyságos újságíró úrnak leszakadt volna a keze, ha kiguglizza oszt beteszi a fércművébe. Békéscsaba--Debrecen egyébként azoknak, aki nem arrafelé lakik. Nyilván Lázár tudja meg a sarkadiak is, csak mi nem. EGyébként nem értem, hogy minek kell, elég drága lesz és nem tudom, hogy megtérül-e. De sokszor mondogatjuk, hogy Budapest-fejű az ország, talán ezen segít. Mondjuk ha valaki Nagykárolyból Aradra akar menni, annak jó lesz. :-)
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!